Functionarea semnaturii digitale
Functionarea semnaturii digitale este destul de simpla, nu trebuie sa ai cunostinte aprofundate de informatica 🙂 , trebuie doar urmate cateva indicatii de utilizare, primite de la furnizorul de servicii electronice de acest tip.
Etapele, in principiu, sunt cele descrise mai jos.
1 – se merge, cu cartea de identitate, evident, la un “martor virtual” care va confirma identitatea dumneavoastra – si ne referim aici la un furnizor de servicii de certificare a semnaturii digitale;
2 – se achizitioneaza un dispozitiv securizat – de obicei contra cost, dar sunt firme sau banci care pun la dispozitie gratuit acest dispozitiv – care poate fi ori un smart card (ca la Credit Europe Bank) sau un eToken (ca la ING Bank), pe care se tasteaza un cod pin (care este stabilit / schimbat de dumneavoastra) pentru a-l accesa.
3 – se conecteaza dispozitivul securizat al orice sistem de calcul (computer, laptop tableta) si se acceseaza site-ul furnizorului, se completeaza formularul oferit in vederea achizitiei certificatului digital. Se va primi prin serviciul de email un cod care se va utiliza pentru obtinerea acestui certificat.
4 – se primeste certificatul digital care va da dreptul de a semna electronic orice document si cuprinde cheia dumneavoastra publica si datele personale, certificat care este semnat de catre furnizorul de servicii de certificare, cu cheia sa privata. Acest certificat digital este legatura dumneavoastra cu cheia publica.
Este momentul sa vedem cum se desfasoara procesul de semnare digitala.
Expeditorul va trebui, in primul rand, sa obtina un cod hash al documentului de transmis, pe care, apoi, il va cripata utilizand cheia sa privata. Acesta este documentul care va fi transmis destinatarului. el nu va putea fi modificat pe traseu datorita faptului ca aceasta modificare va fi depistata la destinatar cand se va face hash-ul documentului. Destinatarul, cand va primi documentul, va face si el hash-ul, il va decripta pe cel primit si le va compara. Daca vor fi idenice, documentul si emitentul sunt originali, in caz contrar documentul a fost modificat.
Desigur ca nici aceasta varianta nu este infailibila, sistemul de criptare poate fi si el spart, se poate sa fi fost copiata cheia etc., dar acestea sunt variante de exceptie, dificil de executat si nejustificat in cazuri comune cum ar fi, spre exemplu, raportarile catre finante ale intreprinderilor.
In urmatorul articol vom vedea care sunt motivele pentru care este indicat sa folosim semnatura digitala: “De ce sa utilizam semnatura digitala ?”
In caz ca aveti nevoie de informatii, sau daca aveti vreo problema „imposibila”, va asteptam la noi la sediu – str. Vintila Mihailescu nr. 7, daca locuiti in zona Crangasi, sau str. Racari nr. 14, bloc 44, sc. 1, ap. 3, daca locuiti in zona Dristor – pentrua o rezolva si pentru a va informa despre ofertele noastre, care sunt foarte avantajoase! Va putem asigura inclusiv montajul unui device, daca il achizitionati de la noi.
Nu uitati sa sunati inainte la telefon 0763 644 629 (Crangasi) sau 0765 941 097 (Dristor)!
[Daca nu vi se raspunde, insistati, pot exista probleme cu furnizorul de telefonie mobila]
Intotdeauna, parerea dumneavoastra este importanta pentru noi si am fi bucurosi daca ne-ati lasa un comentariu (mai jos) in care sa ne spuneti parerea dumneavoastra si sa ne indicati eventuale directii in care sa mergem cu explicarea diferitilor termeni sau caracteristici sau… ce anume v-ar interesa sa gasiti pe blogul nostru.
Pe maine!