De ce devine laptopul lenes?
De ce devine laptopul lenes? Pentru ca „mintea” lui nu mai poate acumula informatii, chiar daca toate celelalte componente, inclusiv „capul” (procesorul), functioneaza in parametrii normali! Nu-i asa ca devine lenes dupa ce ore in sir ati „stat” la el, fara sa il lasati sa se mai odihneasca? Ca la inceput „zburda” la indeplinirea sarcinilor, iar apoi, din ce in ce, viteza a scazut, pana la viteza unui melc, ba chiar lasa impresia ca nu mai vrea sa lucreze, ca se blocheaza?
Cauza cea mai frecventa care duce la un asemenea comportament „dezastruos”, care te aduce pana in pragul ignorarii bunei cuviinte si „celor sapte ani de acasa” si sa incepi sa-l improsti cu tot soiul de invective sau chiar sa-l injuri (daca ai astfel de manifestari in comportamentul de stres), este scurgerea de memorie, care poarta denumirea, in lumea profesionistilor in IT, de „memory leak(s)”.
Memory leak inseamna, intr-o traducere aproximativa (dar interperetata! 🙂 , „leak” insemnand crapatura, spartura), pierdere de memorie, irosire de memorie, scurgere de memorie.
Aceasta irosire de memoria apare in situatia in care un program (o aplicatie), rezerva o cantitate de memorie pentru a putea lucra corespunzator, dar „uita” sa o elibereze dupa utilizare, cand nu ii mai este necesara. Astfel, aceasta cantitate de memorie ramane aparent ocupata si nu mai poate fi accesata de urmatoarea aplicatie lansata. Dupa doua sau trei rulari de asemenea programe, memoria ramasa devine insuficienta pentru functionarea corecta a computerului, astfel ca el devine din ce in ce mai lenes, terminand cu iposibilitatea de a mai rula corespunzator chiar un program care nu are necesitati foarte mari de memorie.
Daca acest lucru se intampla computerului unui programator, acesta poate – si trebuie – sa intervina in aplicatia respectiva si sa remedieze , adica sa elimine, mai bine zis, aceasta deficienta, ca in urmatoarea sesiune de lucru, aplicatia sa elibereze memoria care nu ii mai este necesara.
Dar… utilizatorul obisnuit nu are asemenea posibilitate si poate / trebuie sa faca doar ceea ce ii este la indemana, adica doua modalitati de a elimina „defectiunea”: sa deschida „TaskManager”-ul si sa opreasca acele procese care consuma excesiv de multa memorie sau… sa restarteze calculatorul.
In caz ca aveti nevoie de informatii, sau daca aveti vreo problema „imposibila”, va asteptam la noi la sediu – str. Vintila Mihailescu nr. 7, daca locuiti in zona Crangasi, sau str. Racari nr. 14, bloc 44, sc. 1, ap. 3, daca locuiti in zona Dristor – pentru a o rezolva si pentru a va informa despre ofertele noastre, care sunt foarte avantajoase! Va putem asigura inclusiv montajul unui device, daca il achizitionati de la noi.
Nu uitati sa sunati inainte la telefon 0763 644 629 (Crangasi) sau 0765 941 097 (Dristor)!
[Daca nu vi se raspunde, insistati, pot exista probleme cu furnizorul de telefonie mobila]
Intotdeauna, parerea dumneavoastra este importanta pentru noi si am fi bucurosi daca ne-ati lasa un comentariu (mai jos) in care sa ne spuneti parerea dumneavoastra si sa ne indicati eventuale directii in care sa mergem cu explicarea diferitilor termeni sau caracteristici sau… ce anume v-ar interesa sa gasiti pe blogul nostru.
Pe maine!