Stiti ce este HASHTAG ?
Cred ca, in ultimul timp, ati observat aparitia – cel mai des pe Facebook dar si pe alte site-uri – unui nou semn: „#”, care se numeste hash sau diez. Amplasarea acestuia in fata unui cuvant sau a unei propozitii se numesta hashtag!
Dar, ce este si ce face el – aceasta-i intrebarea! Raspunsul este cat se poate de simplu: este o denumire „fitzoasa” pentru cuvant-cheie. Deci face exact ce face un cuvant-cheie, grupeaza subiectele cautate dintr-un anumit domeniu sau dintr-o familie de subiecte – spre exemplu, subiecte de pe Facebook – si, la o viitoare cautare, prin click pe el, vor fi mult mai usor de gasit. Pentru exemplificare, sa consideram ca, dupa autentificare pe contul de Facebook, cautati „#caini” (se citeste „hashtag-ul caini”). Vor fi selectate si afisate toate postarile de pe Facebook ce se refera la CAINI si care, atentie, au fost marcate cu hash (#).
Daca va veti insusi „notatia” aceasta si veti dori sa o folositi, e bine sa aveti in vedere cateva reguli, simple, pe care multi dintre voi le intuiti dar… nu va ganditi sa le folositi! Ia sa vedem, in primul rand este bine sa folositi un numar limitat (a se citi „mic”) de hashtag-uri intr-o singura postare; un numar de 3-4, maximum, e de preferat.
Folositi cuvinte-cheie cat mai „la subiect”, adica mai relevante; daca postarea voastra se refera la „ca mare distractie a fost asta-vara, la mare, la Vama Veche” puneti #mare, #Vama Veche dar NU puneti si #distractie, pentru ca la o cautare pe cuvantul „distractie” va iesi, bineinteles, printre altele 1000, si „ce mare distractie a fost asta-vara la Vama Veche”, care nu are nici o legatura directa, esentiala, cu „distractie”…
De asemenea, nu este indicat sa puneti hash-ul dupa fiecare cuvant dintr-o propozitie (#a #fost #grozav #la #mare), cum fac blondele… pentru ca veti avea terifianta surpriza de a vi se afisa un milion de postari care contin, spre exemplu, #la.
Si… putina istorie! Acest tip de marcaj a aparut pentru prima data pe retelele Internet Relay Chat iar apoi, Chris Messina a propus folosirea lor pe Twitter, astfel ca pe 23 august 2007 a scris cu hashtag pe Twitter, dar utilizarea adevarata a fost la incendiile din California, din 2007, cu hashtag-ul #sandiegofire. Activarea lor a fost facuta, oficial, de Twitter, pa data de 1 iulie 2009. Facebook l-a adoptat oficial pe data de 12 iunie 2013.
Daca vreti sa aflati mai multe despre diverse posibilitati de instalare programe, antivirusi sau sisteme de operare, sunati la 0763 644 629 sau 0765 941 097 si veti fi multumiti de serviciile pe care le veti primi.
Sa aveti o zi frumoasa!