Despre diagnosticarea sistemelor de calcul

Despre diagnosticarea sistemelor de calcul

 

Despre diagnosticarea sistemelor de calcul

Despre diagnosticarea sistemelor de calcul

Despre diagnosticarea sistemelor de calcul (si aici intra atat calculatoarele stationare – desktop – cat si cele portabile – laptop) se pot spune foarte multe, in acest articol vom incerca doar sa punctam cateva aspecte mai putin cunoscute de utilizatorii obisnuiti, unele dintre ele fiind chiar cauza pentru care unii dintre ei „fug” de Service si apeleaza la „pseudo – profesionisti”, prieteni, oameni „priceputi la toate”, unii dintre ei taxandu-i, la final, mai mult decat in Service – „Iti dai seama cat te-ar fi costat in Service daca la mine te costa ata de mult, pentru ca eu nu ti-am luat manopera…” – in fapt el punand niste piese vechi si neverificate, care vor ceda nu dupa mult timp.

Desi majoritatea utilizatorilor au o parere profund denaturata despre aceasta operatie („daca e bun meserias, se uita la el si spune ce are, si il si repara intr-o juma’ de ceas (!), e simplu”), realitatea este cu totul si cu totul diferita. In primul rand, o diagnosticare „la ochi” este foarte periculoasa pentru ca, daca este gresita, poate cauza defectarea unor componente mai importante (si, evident, mai scumpe) sau poate chiar sa compromita complet aparatul, acest lucru fiind foarte posibil, ba chiar si probabil, pentru ca, in lumea computerelor, un efect / defectiune poate avea mai multe cauze, toate diferite intre ele. De exemplu, lipsa iluminarii ecranului poate avea drept cauze: alimentare lipsa, defectiune placa de baza, defectiune card video, defectiune lampa de iluminare fundal, defectiune invertor, panglica de conectare defecta, o lipitura „rece” sau un fir dezlipit si inca altele, le-am enumerat doar pe cele mai comune. Aceasta fiind realitatea, cum credeti ca poate un specialist, cat ar fi el de bun, sa spuna cu precizie defectul, mai bine zis cauza defectiunii – pentru ca niciodata nu se remediaza / inlatura numai defectul ci si cauza care l-a produs – fara sa fi folosit instrumentele specifice acestei munci?

Instrumentele de lucru intr-un Service, se impart in doua mari categorii, in functie de natura defectului: instrumente software si instrumente hardware. O sa le abordam in urmatoarele articole: cele softvare in Instrumente software de diagnosticare, iar pe celelalte, in urmatorul articol Instrumente hardware pentru diagnoza. Tineti aproape! :)

 

Daca aveti probleme sau doriti informatii, de orice fel din domeniul IT, veniti la noi la Service – nu inainte de a suna la  0763 644 629 (zona Crangasi) sau 0765 941 097 (zona Dristor) – si specialistii nostri va vor consilia, competent si profesionist.

Intotdeauna, parerea dumneavoastra este importanta pentru noi si am fi bucurosi daca ne-ati lasa un comentariu (mai jos) in care sa ne spuneti parerea dumneavoastra si sa ne indicati eventuale directii in care sa mergem cu explicarea diferitilor termeni sau caracteristici sau… ce anume v-ar interesa sa gasiti pe blogul nostru.

S-auzim de bine!

 

 

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.