Cum aleg abonamentul de internet
Cum aleg abonamentul de internet? Cu grija! – cum spune un bun prieten de-al meu. Si are perfecta dreptate, alegerea abonamentului de internet trebuie facuta cu mare grija, in cunostinta de cauza, altfel avem toate sansele sa platim un serviciu de care nu avem nevoie, pe care nu-l putem utiliza la capacitatea lui din diverse motive, dupa cum am specificat si in articolul precedent.
In articolul trecut am vorbit de viteza si de faptul ca este inutil sa achizitionam un abonament de mare viteza in cazul in care avem computere, laptopuri sau tablete care nu sunt capabile de a face fata unei astfel de rate de transfer. Dupa cum am spus, este vorba despre viteza de download, care nu poate fi garantata datorita multitudinii de factori care o influenteaza, ci doar mentionat „pana la”… De aici rezida o a doua problema care este de mare importanta, desi nu este atat de pregnant enuntata nicaieri in contractul de prestari servicii. Este vorba despre viteza de „upload”, adica de incarcare a datelor pe un server de la distanta ori intr-un cloud. Si nu numai atat! Daca utilizezi intensiv Skype-ul, Viber-ul, Facetim-ul, daca obisnuiesti sa faci periodic – asa cum este imperios necesar, este parerea tuturor specialistilor – backup, ori daca utilizezi aplicatii VoIP sau videochat J, atunci acest parametru al conexiunii la internet este de o importanta majora!
Trebuie mentionat ca mai apare o discrepanta intre viteza de download, spre exemplu pe uTorrent sau in browser si viteza de download pe care o ofera furnizorul! De ce? Pentru ca viteza de download in browser este masurata in „Megabyts/sec.”, iar cea oferita de furnizorul de internet in „Megabits/sec.”. Discrepanta… nu exista, intrucat 1Byte = 8 bits!
Vom continua maine cu „Testarea conexiunii la internet” si stabilirea vitezei utile, necesare unui utilizator obisnuit.
In caz ca aveti nevoie de informatii, sau daca aveti vreo problema „imposibila”, va asteptam la noi la sediu – str. Vintila Mihailescu nr. 7, daca locuiti in zona Crangasi, sau str. Racari nr. 14, bloc 44, sc. 1, ap. 3, daca locuiti in zona Dristor – pentru a o rezolva si pentru a va informa despre ofertele noastre, care sunt foarte avantajoase! Va putem asigura inclusiv montajul unui device, daca il achizitionati de la noi.
Nu uitati sa sunati inainte la telefon 0763 644 629 (Crangasi) sau 0765 941 097 (Dristor)!
[Daca nu vi se raspunde, insistati, pot exista probleme cu furnizorul de telefonie mobila]
Intotdeauna, parerea dumneavoastra este importanta pentru noi si am fi bucurosi daca ne-ati lasa un comentariu (mai jos) in care sa ne spuneti parerea dumneavoastra si sa ne indicati eventuale directii in care sa mergem cu explicarea diferitilor termeni sau caracteristici sau… ce anume v-ar interesa sa gasiti pe blogul nostru.
Pe maine!