Laptopuri chinezesti de top –
– este un subiect incitant, in masura in care majoritatea oamenilor stiu ca produsele chinezesti au invadat piata, in orice domeniu, si ca se gasesc pe toate drumurile laptopuri si tablete foarte ieftine, cum zice romanul „de doi lei”…
Dar iata ca si in acest domeniu, ca si in multe altele, chinezii au trecut la urmatorul nivel al productiei, cel de varf. Referitor strict la laptopuri, compania chineza Xiaomi intentioneaza sa lanseze, in primul trimestru l anului 2016, un notebook performant, foarte performant, suficient de performant incat sa concureze cu MacBook Air! Bineinteles, pentru o asemenea performanta este nevoie de furnizori de top, astfel incat compania chineza a apelat la Samsung pentru cip-uri dar, se pare ca si pentru display-uri.
Pentru prima dată, la cinci ani de la infiintare, compania Xiaomi s-a remarcat pe piata smartphon-urilor, unde a produs telefoane cu componente din clasa „premium” la preturi de mijloc, lucru remarcabil, avand in vedere concurenta acerba din acest domeniu. Xiaomi nu este un nume cunoscut in lumea PC-urilor, ea ocupandu-se anterior de electrocasnice si accesorii cum ar fi televizoare si casti! Intrarea acestei firme pe piata PC-urilor a survenit in conditiile in care cresterea pe piata telefoanelor a fost redusa, cea mai scazuta din 2013, fapt care a dus la testarea pietelor din Brazilia si India, unde patrunderea acestor dispozitive era mai scazuta. Din punctul de vedere al firmei furnizoare, Smasung, acesta noua piata de desfacere este nemaipomenit de benefica, vanzarile din gama Galaxy fiind foarte mult incetinite, luna iulie fiind a cincea luna consecutiva de scadere a profitului.
Producerea de PC-uri si laptopuri chinezesti de top de catre Xiaomi va pune presiune pe liderii de piata – Apple, Lenovo si Hewlett-Packard – in ce priveste costurile, in situatia in care in luna august a existat un declin de 8,7% al livrarilor si nu se intrevede nici o revenire pana in anul 2017.
De retinut ca firma Xiaomi a fost infiintata de miliararul Lei Jun in anul 2010 iar in luna octombrie 2014 a devenit, dupa Samsung (23,8%) si Apple (12%), al treilea mare producator de telefoane mobile, avand o cota de piata de 5,3%, inaintea unor nume grele din domeniu: Lenovo – 5,2% si LG si Huawei – 5,1%! Pietele vizate sunt cele din Rusia si India dar si Brazilia, Mexic Vietnam, Malaezia, Indonezia, Thailanda, Filipine si… Turcia! Cum a reusit performanta de a urca pe locul 3? Producand telefoane ieftine dar cu functii High end si comercializandu-le direct pe internet.
紫丁钠 !